Author Topic: Snake in boot! | Spilotes pullatus (Colubridae)  (Read 756 times)

Offline Auke

• Administrator
  • Member
Snake in boot! | Spilotes pullatus (Colubridae)
« on: Fri, 13 July 2018, 08:59:27 PM »
[Nederlandse vertaling onderaan]

Just had a nice and unexpected visitor! :thumbs_up: While I was at home working on my laptop, an agitated bonkidif / boontjedief / pale-breasted thrush (Turdus leucomelas) came flying through the door. When it saw me, it immediately turned around and flew back out again. The reason for its mental state was also instantly clear: while it flew away, a medium-sized yellow rat snake (Spilotes pullates) came through the door. To my surprise, it crawled straight into the old army boot I use to keep the door open. I got quite large feet, and the whole snake disappeared in the boot without any trouble. And there it stayed! This is a non-venomous and relatively common snake, but after about half an hour and a short photo-session I decided to send it on its way. At first it didn’t want to go, but after I shook the boot for a while it finally appeared and swiftly went for the weeds in the back of the yard. I estimate its length between 1.5 and 2 m.

Zojuist leuk en onverwacht bezoek gehad! :thumbs_up: Terwijl ik thuis op mijn laptop zat te werken kwam er een opgewonden bonkidif / boontjedief / vaalborstlijster (Turdus leucomelas) de deur binnenvliegen. Toen hij me zag draaide hij direct om en vloog weer naar buiten. De reden voor zijn gemoedstoestand was ook meteen duidelijk: terwijl hij naar buiten vloog, kwam er een middelgrote sapakarasneki / kippenslang (Spilotes pullatus) naar binnen gekropen. Tot mijn verbazing kroop die direct in de oude legerkist die ik gebruik om de deur open te houden. Ik heb nogal grote voeten, en de hele slang verdween zonder problemen in het kistje. En daar bleef hij! Dit is een niet-giftige en vrij algemene slangensoort, maar na ongeveer een half uur en een korte fotosessie heb ik besloten om ‘m toch weer weg te sturen. Aanvankelijk wilde hij niet, maar toen ik het kistje een tijdje had geschud kwam hij toch tevoorschijn en kroop hij snel tussen het wied (onkruid) achterop het erf. Ik schat zijn lengte tussen de 1,5 en 2 m.

Cheers, Auke  :)